Επιλογή Σελίδας

Το ξενοδοχειακό προϊόν αναβαθμίστηκε εν μέσω πανδημίας

«Μεγάλοι όμιλοι συνεχίζουν τις σημαντικές εξαγορές, δίνοντας “ψήφο εμπιστοσύνης” στην δυναμική του ελληνικού τουρισμού»

Γιάννης Παρασκευόπουλος

Γενικός Διευθυντής
Danos, An alliance member of BNP Paribas Real Estate 

Η Ελληνική Ξενοδοχεία, παρά το πολύ άσχημο 2020 και τα αρνητικά οικονομικά αποτελέσματα λόγω της πανδημίας δείχνει να επανακάμπτει με γοργούς ρυθμούς, εκμεταλλευόμενη την θετική εικόνα της χώρας σχετικά με την αντιμετώπιση του COVID 19, με αποτέλεσμα η φετινή θερινή σεζόν να δείχνει, ότι η επαναφορά στα έσοδα του 2019, ιδιαίτερα στα resort hotels, θα είναι πιο σύντομη απ’ ότι αναμενόταν.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος η πληρότητα των εν λειτουργία ξενοδοχείων πανελλαδικά  τον Αύγουστο ήταν περί το 80% (με το αντίστοιχο ποσοστό το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Ιουλίου να αγγίζει το 70%), ενώ τα εν λειτουργία ξενοδοχεία τον Αύγουστο ήταν άνω του 95% του συνόλου, όταν τον Ιούνιο ήταν περί το 77%.

Ακόμη είναι σημαντική και η διαπίστωση, πως, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, έχει αυξηθεί το 2021, συγκρινόμενη ακόμη και με το ίδιο διάστημα του 2019, και η Μέση Δαπάνη ανά ταξίδι των μη κατοίκων στην Ελλάδα, αντιστρέφοντας μια διαρκώς, από το 2008, πτωτική τάση (γεγονός, που μπορεί να οφείλεται εν μέρει και στην αγοραστική δύναμη, που είχε συσσωρευτεί λόγω των lockdowns, αλλά και της αντίστοιχης αύξησης της ζήτησης για ταξίδια).   

 Τα παραπάνω δεδομένα, αν ληφθεί υπόψη και η συνεχής αύξηση του ποσοστού των branded ξενοδοχείων (για πρώτη φορά ξεπέρασαν το 10% του συνολικού δυναμικού μονάδων και το 1/3 του συνόλου των δωματίων), αλλά και η αύξηση του αριθμού των ξενοδοχείων των υψηλότερων κατηγοριών (4* και 5*) με ταυτόχρονη μείωση του αριθμού των μονάδων με 3 (ή λιγότερα αστέρια), δείχνουν μια σαφή αναβάθμιση του ξενοδοχειακού προϊόντος εν μέσω COVID 19.

Το ενδιαφέρον των επενδυτών εξακολουθεί να παραμένει έντονο, με μεγάλους Ομίλους, όπως η HINES και η HIP να συνεχίζουν τις σημαντικές εξαγορές στην Ελλάδα δίνοντας «ψήφο εμπιστοσύνης» στην δυναμική του ελληνικού τουρισμού, αλλά και νέους επενδυτές, που επιθυμούν να εισέλθουν στη χώρα, να εξετάζουν σοβαρά πιθανές εξαγορές.

Ο κλάδος, όμως, που αναμένεται να καθυστερήσει περισσότερο να επανέλθει σε προ υγειονομικής κρίσης επίπεδα, είναι αυτός του συνεδριακού τουρισμού, που σχετίζεται με τα ξενοδοχεία πόλης (city hotels) και ου δεν φαίνεται να ανακάμπτει πριν το 2024-2025.